سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه کیک ساده و استفاده از قالب آلومینیوم

 

 

یکی از مهمترین نکته راجب کیک خانگی این است که بهتر می توانید از سلامت و کیفیت کیک با خبر شوید و مهم تر از آن اینکه با قالبهای متفاوت سرو کار دارید و همه چیز دست خود شماست.

اینکه مقدار شیرینی کیک ، کم و زیاد مواد،  همه چیز بستگی به خود شما دارد و مهمتر از آن اینکه حداقل با فکر راحت می توانید از کیک استفاده کنید و با درجه یک و دو بودن این کیک به شما بستگی دارد.

درست کردن کیک در منزل خیلی سریع آماده و قابل خوردن است و می تونید برای صبحانه، عصرانه و میهمانی ها درست کنید و لذت ببرید.

یکی از دقت هایی که باید در آماده سازی و پخت کیک انجام شود این است که به فوت و فن هایی در  درست کردن کیک قابلمه ای بیشتر توجه کنید.

یکی از آن دقت های لازم این است که برای چرب نگه داشتن ته قابلمه سعی کنید کره بکار ببرید.

حتما از قابلمه های درب سالم و بدون زدگی استفاده کنید بسیار تاثیر گذار است.

زمان پخت هر نوع کیک را با عجله انجام ندهید، وسوسه اینکه درب قابلمه را باز کنید و ببینید چقدر پف کرده این امر باعث خابیدن پف کیک خواهد شد.

دوستداران کیک پزی با آموزش ما در پخت این کیک ساده همراه باشید.

این دفعه بهتره از پودر کیکهای آماده استفاده کنیم با طعم های متفاوت و از آب در آوردن یک کیک ساده و خوشمزه کار ساده ای ست. پس نگران نباشید و طبق دستور ما پیش بروید.

 مواد مورد نیاز کیک ساده آماده

  • پودر کیک آماده: 1 بسته
  • روغن یا کره آب شده: یک دوم پیمانه
  • شیر: 4 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: 3 عدد

طرز درست کردن کیک

اول کار بهتر است مواد را خریداری کنید و در آشپزخانه کوچک خود قرار دهید تا با هم بریم سر درست کردن و پختن این کیک خوشمزه و دوست داشتنی.

روغن را داخل ظرف بریزید و شیر و تخم مرغ را هم اضافه کنید و با کمک یک همزن برقی یا غذا ساز مواد را مخلوط کنید تا خوب در هم آمیخته شود.

حالا از مخلوط شدن این مواد یک مایع کرم رنگ بدست می آید با یک شکل پف دار و تقریبا سفت. این پودرهای آماده بازاری را از فروشگاها می توانید تهیه کنید. خوبی این نوع پودرها این است که مواد مورد نیاز یک کیک خوب، به طور دقیق در آن وجود دارد.

حالا این پودر را از پاکت درآورید و به مواد،  تخم مرغی را که از قبل  میکس شده اضافه کنید و بعد از ترکیب کردن مواد بهتره از یک قالب آلومینیوم شکیل استفاده کنید.

قالب مورد نظرتان را کمی چرب کنید بهتره با کره چرب شود طعم خوبی به کیک می دهد. مواد را بریزید داخل قالب فلزی و روی قالب را با فویل بپوشانید. بکار بردن فویل حکم دم کنی را دارد و باعث خواهد شد کیک خوب پخته شود.

حالا این قالب آماده را داخل قابلمه بسیار گود و بزرگ بزاید و زیر قابلمه را دو تا آجر قرار دهید تا فاصله قابلمه با شعله بلندتر شود و حرارت کم باعث خواهد شد  پخت ملایمی در کیک بوجود آید.

بهتره قبل از ریختن مواد داخل قالب از آرد پاشی ته قالب استفاده کنید. حتما ، زمان خارج کردن کیک از قالب،  فرصت دهید تا قالبتان خنک شود و با عجله کار نکنید.

برای تهیه قالبها می توانید از فروشگاها یا لوازم ابزار فروشی قنادی کمک بگیرید و همه قالبهای خود را از آنجا خریداری کنید. البته این نوع قالبها را در فروشگاه های بزرگ در غرفه مورد نظر می توان پیدا کرد.

این قالبها با آلیاژ جدید افراد زیادی را به خود جلب کرده و جنس آن از خاصیت بالایی برخوردار است در اینکه مواد به قالب نخواهد چسبید.

نکته مهم این است که آجری که در زیر قالب کیک استفاده می کنید حتما از سطح صافی برخوردار باشد تا کیک در قالب حالت صافی به خود بگیرد و حرارت به همه قالب برسد.

این مواد را آماده و در خانه درست کنید.